Dagje in de Haan

26 augustus 2016 - De Haan, België

Pas als je je camper op schuine parkeerplek zet kom je erachter hoe fijn het is dat je bed in een huis recht staat. Maar desondanks heerlijk geslapen en zin in de dag. Ook een toilet is wel handig om in je huis zo dichtbij te hebben. Gelukkig zat het restaurant van gister om de hoek en kom ik daar even plassen.
Nu eerst koffie en WiFi, mijn eerste update op Facebook plaatsen en het verhaal kan beginnen.
Aangekomen bij de strandtent Louis & Marie werd ik warm ontvangen door Jochem en voorgesteld aan de 2 jongens van rond de 18 jaar die er al werkten.
Ik kreeg een strandbedje toegewezen waar ik kon gaan liggen en dan zou Jochem laten weten wanneer hij mij nodig had.
Na het wassen van wat wijnglazen en een uitleg over de bar waar alles stond kon ik weer gaan liggen.
Het leek een rustige dag te worden op het strand en mijn hulp was niet meer nodig. Dus liep ik naar mijn camper om een hoepel te halen voor wat vermaak op het strand. Dit werd goed ontvangen, Jochem stond verbaasd en wilde een filmpje maken als reclame voor de standtent wat natuurlijk prima was. Na nog een korte hoepel sessie met een meisje van 3 jaar die toevallig dezelfde naam had als de strandtent ging ik weer lekker op mijn strandbedje liggen.
Inmiddels had ik buren gekregen, 2 mannen eind 30 die duidelijk vrienden waren van Jochem want ze kregen glazen wat Jochem had verteld alleen speciale gasten kregen.
Ik raakte al snel met ze aan de praat en boden mij een rosétje aan. Ik twijfelde even omdat ik misschien nog moest werken maar Jochem kwam al aanlopen met een extra glas.
Wat een geweldige middag deze mannen waren vrolijk, gezellig en super ontspannen want blijkbaar was het nationale feestdag in België en hadden ze de dagje vrij van werk.
Na drie flessen rosé, een heerlijk Belgische frietje en een leuke comedy act op de boulevard later was het tijd om te eten. Ze boden mij aan om op hun kosten een hapje te gaan eten wat ik natuurlijk niet kon afslaan.
Bij een prachtig restaurant kregen we een tafel vol vis. Krab, kreeft, oesters, gamba's alles stond op tafel en alles was net zo lekker. Oesters was nog een tamelijk nieuwe ervaring die ik nog niet geheel kon waarderen maar het schijnt dat je dit moet leren eten.
Na een heerlijke avond en een laatste drankje met Jochem bij het andere strandtent was het tijd om gedag te zeggen.
Hij vertelde mij de volgende dag weer hulp nodig te hebben op het strand en ik wist nog niet zeker of ik wilde blijven maar hier zou ik meer duidelijkheid over kunnen geven de volgende dag. Tijd voor een volgende nacht schuin slapen op een parkeerplaats in de Haan.