Van de Haan naar Le Mont Saint Michel

26 augustus 2016 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

In de ochtend voelde het tijd om te gaan. Ik haalde 4 croissantjes met chocolade, 2 voor mij en 2 voor Jochem. Helaas was Jochem nog niet wakker dus ik legde de croissantjes voor de strandtent op de tafel en stuurde een sms'je dat ik verder ging met mijn reis.
Het blijft altijd lastig om een mooie plek achter te laten maar het is ook zo makkelijk om te blijven plakken dus tijd om te rijden.
Niels had mij vlak voor vertrek verteld dat le Mont Saint Michel een prachtige plek was en zeker een goede plek om heen te gaan.
Het was nog een eindje rijden maar ik was vastberaden om hier aan te komen voor het eindje van de dag.
Het was een prachtige route langs de kust, de muziek stond weer lekker hard en ik was weer met meer zelfvertrouwen aan het rijden.
Geen TomTom hebben maakt het soms wel spannend maar des te groter was het geluksgevoel toen ik voor net eerst in de verte net kasteel in het water zag liggen.
Ik wilde zo dicht mogelijk bij het kasteel terecht komen dus ik reed net zo lang totdat ik op een grote parkeerplaats kwam waar meerdere Campers stonden en waar je voor 12 euro nachtje kon parkeren.
Met mijn skateboard wilde ik gelijk erheen maar dat bleek nog iets verder dan ik dacht. Dan maar het pendelbusje en net laatste stukje op het skateboard erheen.
Wel gek om alleen in een kasteel/museum te lopen, 1 kaartje te kopen om vervolgens overal alleen van de genieten.
Het was wel prachtig, adembenemend uitzicht en een leuke tour door het kasteel met beeld en geluid alsof er grote draken/vogels rondspookte in het kasteel.
Het werd al laat en toen ik het kasteel uitwilde was het water zo hoog gekomen dat ik een stukje door het water moest om weer uit het kasteel te komen.
Nog even genieten van de zonsondergang om vervolgens weer de pendelbus terug te nemen naar mijn warme bedje.